2015 m. vasario 25 d., trečiadienis

2015 m. vasario 25 d., trečiadienis

Vis didesnio susidomėjimo sulaukia mano mitybą. Daugeliui iš jūsų smalsu pažvelgti į mano dienotvarkę ar valgiaraštį. Taigi būtent šis įrašas supažindins jumis su mano kasdienybę, mano pusryčių, pietų ir vakarienės stalu. Deja, tačiau kaip ir mes visi vienas nuo kito skiriamės, taip ir mityba negali būti vienoda visiems. Vieniems vieni ar kiti produktai padeda lieknėti, tačiau kitiems ne. Negalime vieno mitybos plano taikyti kiekvienam, tačiau faktas, kad norint numesti keletą kilogramų reikia vartoti daugiau baltymų turintį maistą ir atsispirti dideliam angliavandenių kiekiui, išlieka. Reiktų nepamiršti ir to, kad visi vaisiai yra praturtinti gliukoze, t.y. cukrumi (angliavandeniais), kurie mūsų organizme virsta riebalais, taigi einant lieknėjimo kryptimi reikėtų apriboti vaisių valgymą. Mitas, jog valgykite vien obuolius ir turėsite tobulą figūrą, šitoje vietoje, deja, bet nepasitvirtina. Nesakau, kad angliavandenių reikia atsisakyti visai, toli gražu, ne. Pati esu labai didelė vaisių "fanė", taigi šiuos skanumynus leidžiu sau vartoti pirmoje dienos pusėje, o vakare susikoncentruoju į baltyminį maistą. Tiesa, daržovių galime valgyti tiek, kiek norime ir kada norime, taigi čia savęs varžyti nereikėtų.

Kokie produktai yra praturtinti baltymais?
Baltymų gausa giriasi ne vienas produktas. Mano mėgstamiausi: liesa varškė, lašiša, jautiena, triušiena, vištienos krūtinėlė, tunas, pengasija, krevetės, kalmarų žiedai, liesas varškės sūris, kiaušinių baltymai.
Sportuojantys žmonės turi gauti 2-3 g. baltymų kiekvienam kūno kilogramui, o sportuojantys mažiau ar nesportuojantys 1-2 g. Taigi jei sveriate 55 kilogramus ir sportuojate turėtumėte suvalgyti apie 110 g. baltymų kasdien.

Nuo ko pradėti?
Visų pirma, kaip jau kažkada minėjau, reikia išmokti valgyti. Turėtumėme savo organizmą aprūpinti maistu kas 1.5 - 2.5 valandas, tokiu būdu mes greitiname medžiagų apykaita.

1. Pusryčiai
Pati žinau, kaip sunku yra prisiversti save tik atsikėlus pavalgyti, tačiau viskas yra įmanoma. Kažkada mane taip pat pykino net mintis, kaip reikia kažką įdėti į burną ryte, tačiau šiandien aš negaliu įsivaizduoti ryto be maisto. Pirmos savaitės visuomet baugina ir tiesiog "sunku priprasti", vėliau tai tampa jūsų įpročiu, kurio nebenorite atsisakyti, o ką jau kalbėti apie organizmui teikiamą naudą!
Mano rytas prasideda 6 valandą ryte, taigi 6.30 mane visuomet rasite prie stalo dažniausiai valgančią: 50 g. avižinės košės su kaušeliu vanilinio proteino ir sauja uogų, du kiaušinio baltymai, puodelis žalios arbatos su citrina; baltyminiai blyneliai.


2. Priešpiečiai
Priešpiečiams renkuosi lengvesnį maistą, kuris dažniausiai būna prieš mano treniruotę apie 10 valandą ryte. Suvalgau saują riešutų su obuoliu ar bananu, kartais viską paskaninu cinamonu.

3. Pietūs
Pietus valgau apie 13-14 valandą. Tarpas kur kas didesnis, kadangi po treniruotės išgeriu baltyminį kokteilį, taigi galiu savo organizmui truputį leisti palaukti. Pietums renkuosi:
- Virtos šaldytos daržovės su 100 g. vištienos krūtinėlės, grikiais ar rudaisiais ryžiais.
- Virtos daržovės su lašiša.
- Šviežių daržovių salotos su indeliu tuno.


4. Priešpiečiai
Juos valgau apie 16 valandą ir tai dažniausiai būna 100 g. varškės su cinamonu, kaušeliu proteino, Walden farms šokoladiniu sirupu, riešutais, uogomis.

5. Vakarienė
Vakarienę valgau 18 valandą. Renkuosi tuno indelį su daržovėmis, virtas krevetes, kiaušinio baltymus su daržovėmis.


Jei einu miegoti apie 21 valandą iki miego jau nieko nebevalgau, tačiau kuomet "naktinėju" leidžiu sau 6 valgymą.

6. Prieš miegą
Liesa varškė su cinamonu.

Visiems tiems, kurie mano, kad aš valgau per mažai, patikėkite valgau daug ir niekuomet nebadauju, o jei dar nuoširdžiau dažnai su draugu pasijuokiame, kad suvalgau daugiau už jį.
Kiti tuoj sakys "man neįmanoma valgyti taip dažnai, nes..." - viskas yra ĮMANOMA, nes šiais laikais mes galime sau leisti įsigyti šimtus dėžučių, kurios nereikalauja daug išlaidų ir visus dienos valgymus supakuoti į jas, o kartu su tuo išmoksite gaminti ir naudingai leisti vakarus planuojat rytdienos valgiaraštį. Prie didelio noro ir kalnus nuverst galima, taigi nustokite ieškoti priežasčių, kodėl to ar ano negalite, jei ieškote prie ko prisikabinti, reiškia nenorite pasikeisti, o jei nenorite nesistenkite ir nustokite skaityti šį įrašą, nes ne tinginiams ir bevaliams aš rašau, o trokštantiems bei trykštantiems noru tapti geriausia savo versija - sveika, stipria ir laiminga savo versija!





1 komentaras:

  1. Jau rasiau komentara,bet kazkas atsitiko su rysiu ir jis dingo,tad jei pasikartosiu tai nepyk:)
    Visu pirma norejau pasakyti,kad as taip pat pradejau savo kelia i sekme,i grazia figura,tvirta kuna ,gera nuotaika.Ir internete ieskodama motyvacijos,informacijos apie mityba,sporta visai netycia radau Tave.Pradejau sekti tavo instagrama,veliau si bloga, ir tu tapai paciu tikriausiu man ikvepimu.Pasiziurejus tavo nuotraukas,labiausiai mane ikvepe ta kur tu su maudymeliu,pries ir po. Turbut todel kad as atrodau visiskai taip pat dabar kaip tu atrodei nuotraukoje ''pries''.Ir kai as nueinui sale sportuoti (aisku visko ten dar mokinuosi,ziurineju i kitus ir pans) as pasiziuriu i veidrodi ir atrodo,kad man niekada nepavyks sunaikinti to mano problematisko pilvuko..Bet kai grystu namo,ir isijungiu tavo instagrama,uzpuola tokia jegu banga,norisi stotis eit gamintis sveika maista,sportuoti ir nenuleisti ranku... Ir dabar pagalvoju kaip visgi yra gerai ,kad yra tokiu zmoniu kurie tuo uzsiema patys ir dar rodo kelia kitiems..Argi tai nera pats naturaliausias nuosirdumo irodymas? As niekada negalvojau,kad kazkada rasysiu toki laiskuti,zmogui kurio visai nepazystu..Bet turbut gyvenime viskas nutinka ne siaip sau. Tiesiog gera,kad dar yra tokiu zmoniu. Todel noriu pasakyti dideli aciu, ir tikiuosi kad kazkada ir as atrodysiu sportiskai,be riebaliuku :)
    Ir dar turiu du klausimelius,aisku jei turesi laiko atsakyti,bus super .
    1.Vanilinis proteinas,kuri mini siame irase,kam jis reikalingas? ir kada geriausia ji vartoti?
    2. tas pats klausimas apie baltymini kokteili,kuri geri po sporto.

    Aciu ! :)

    AtsakytiPanaikinti